Τα εγκαίνια της 7ης Εμποροβιομηχανικής Έκθεσης Θεσπρωτίας, πραγματοποίησε την Παρασκευή 30 Μαΐου στην Ηγουμενίτσα, ο Υφυπουργός Οικονομίας και Οικονομικών κ. Αντώνης Μπέζας.
Στο χαιρετισμό του ο κ. Μπέζας μεταξύ άλλων ανέφερε:
« Η φετινή έκθεση γίνεται σε μια δύσκολη συγκυρία για την οικονομία. Είναι γνωστό πως η διεθνής χρηματοπιστωτική κρίση, οι αυξήσεις των τιμών του πετρελαίου, των τροφίμων και άλλων πρώτων υλών επηρεάζουν τις ευρωπαϊκές οικονομίες και κατ’ επέκταση την ελληνική. Η ελληνική οικονομία όμως, έχει αποκτήσει ισχυρή δυναμική και έχει αντιστάσεις στις αυξημένες αβεβαιότητες της διεθνούς οικονομίας, αντιστάσεις που οφείλονται σε μεγάλο βαθμό στις αλλαγές και μεταρρυθμίσεις που με συνέπεια προωθούμε στην οικονομία από το 2004 και μετά.
Δίνουμε λοιπόν τη μάχη σε αντίξοες διεθνείς συνθήκες, είμαστε όμως αισιόδοξοι ότι θα την κερδίσουμε. Έχουμε δυνατότητες και έχουμε στα χέρια μας συγκεκριμένα θεσμικά εργαλεία, όπως ο επενδυτικός νόμος, οι συμπράξεις με τον ιδιωτικό τομέα και η φορολογική μεταρρύθμιση, με την οποία μειώσαμε τη φορολογία σε χιλιάδες μικρομεσαίες επιχειρήσεις και δώσαμε κίνητρα στους νέους επιχειρηματίες.
Στη Θεσπρωτία τα τελευταία χρόνια δημιουργείται ένα νέο αναπτυξιακό και οικονομικό περιβάλλον. Το τοπίο ξεκαθαρίζει και δίνει το στίγμα της νέας εποχής που βρίσκεται μπροστά μας. Στόχοι που φαίνονταν στο παρελθόν ανέφικτοι, είναι σήμερα ορατοί.
Είναι χαρακτηριστικό ότι με το θεσμό των ΣΔΙΤ έχουν εγκριθεί στην Ήπειρο 11 έργα από τα οποία τα 4, συνολικού προϋπολογισμού 25 εκατ. ευρώ, είναι στη Θεσπρωτία. Οι ορεινοί όγκοι του Σουλίου και της Μουργκάνας έχουν ενταχθεί στο πρόγραμμα «ΠΙΝΔΟΣ». Στον επενδυτικό νόμο έχουν ενταχθεί στη Θεσπρωτία 28 επιχειρηματικά σχέδια με συνολικό ύψος επένδυσης 26 εκατ. ευρώ.
Εκπονούνται μελέτες για τη σιδηροδρομική Εγνατία, η οποία θα συνδέει το λιμάνι της Ηγουμενίτσας με τα λιμάνια της Θεσσαλονίκης και της Αλεξανδρούπολης και οι οποίες προβλέπεται να ολοκληρωθούν στο τέλος του 2009. Έχει δρομολογηθεί με σύμβαση παραχώρησης η κατασκευή του Δυτικού Άξονα (Ιόνιας Οδού) για τον οποίο δεν υπήρξε πριν από το 2004 καμία μελέτη.
Ξεκίνησε η κατασκευή της Β΄ Φάσης του νέου Λιμένα της Ηγουμενίτσας. Ολοκληρώνεται η Εγνατία Οδός στην Ήπειρο, ενώ ξεκίνησε να κατασκευάζεται στο πλαίσιο του ΕΣΟΑΒ ο οδικός άξονας Σαγιάδα-Κονίσπολη- Άγιοι Σαράντα. Με το ΕΣΠΑ 2007-2013 (Περιφερειακά, Τομεακά Προγράμματα και επιπλέον πόροι για την Αγροτική Ανάπτυξη και της Αλιεία) οι πόροι οι οποίοι θα έρθουν στην Ήπειρο θα είναι πολλοί περισσότεροι από αυτούς της τρίτης διαχειριστικής περιόδου (Γ΄ΚΠΣ).Η Ήπειρος επομένως δεν πρόκειται να αδικηθεί και αν υπάρχει τέτοια εντύπωση αυτό αποτελεί παρανόηση των νέων κανόνων και δομών, για τον προγραμματισμό και την απορρόφηση των κοινοτικών κονδυλίων.
Τέλος, η διέλευση του ελληνο-ιταλικού αγωγού φυσικού αερίου, που πρέπει να γίνει με όρους προστασίας του περιβάλλοντος και του τουριστικού χαρακτήρα, θα αναδείξει τη γεωστρατηγική θέση της περιοχής, θα δώσει νέα ώθηση στην ανάπτυξη και θα δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας. Απαραίτητη προϋπόθεση για να διακλαδωθεί στην Ήπειρο είναι πρώτα να περάσει από αυτή και καλώ όλες τις πολιτικές δυνάμεις να συνεισφέρουν θετικά σ’ αυτή την προσπάθεια.
Τα αναφέρω όλα αυτά για να δείξω ότι υπάρχουν ευκαιρίες που πρέπει να τις αξιοποιήσει ιδιαίτερα ο επιχειρηματικός κόσμος. Η μεγάλη διαφορά σε σχέση με το παρελθόν, είναι ότι στην Ήπειρο σήμερα υπάρχει συγκροτημένο σχέδιο, υπάρχουν πόροι που έχουν δεσμευθεί και συγκεκριμένα εργαλεία για να πετύχουμε τους στόχους μας.
Αρκεί να αφήσουμε στην άκρη τη μεμψιμοιρία και τη στείρα αντιπολιτευτική διάθεση, να αφήσουμε δηλαδή στην άκρη πρακτικές περασμένων χρόνων και να προχωρήσουμε μπροστά με πρακτικές του μέλλοντος, δηλαδή με κλίμα συναίνεσης και συνεννόησης, με ευθύνη και αισιοδοξία ».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου