5.03.2008

Άρχισε η Β΄φάση έργων στο λιμάνι Ηγουμενίτσας

Ξεκίνησε η υλοποίηση της Β’ φάσης του Λιμένα της Ηγουμενίτσας, που σε συνδυασμό με την ολοκλήρωση της Εγνατίας Οδού, θα δώσει ακόμη μεγαλύτερη ώθηση στην οικονομική και τουριστική ανάπτυξη της Ηπείρου.
Την ίδια στιγμή ολοκληρώνονται οι μελέτες για την υλοποίηση της Γ’ φάσης των εργασιών. Εδώ και λίγες ημέρες έχει αναπτυχθεί, στο πλαίσιο της Β’ φάσης, δραστηριότητα εργασιών από την τεχνική εταιρία ΕΛΤΕΡ Α.Τ.Ε., τις οποίες επιβλέπει η Ειδική Υπηρεσία Δημοσίων Έργων - Μεγάλων Έργων Δυτικής Ελλάδας του υπουργείου Περιβάλλοντος και Δημοσίων Έργων.
Μετά και τη Γ’ φάση ο Λιμένας της Ηγουμενίτσας θα έχει όλες εκείνες τις υποδομές και προϋποθέσεις για να αποτελέσει βασικό σημείο στο διακομετακομιστικό δίκτυο μεταφορών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, της Εγγύς Ανατολής και του Εύξεινου Πόντου.
Η αρχική συμβατική δαπάνη του έργου είναι 30.480.798 ευρώ, τα οποία θα καλυφθούν τόσο από εθνικούς πόρους όσο και από το Ταμείο Συνοχής.Οι εργασίες που προβλέπεται να ολοκληρωθούν σε 42 μήνες, έχουν ως αντικείμενο την ένωση του υφιστάμενου Παλαιού Λιμένα Εσωτερικού (ο χώρος του οποίου έχει διαμορφωθεί σε οργανωμένο πάρκινγκ Ι.Χ. οχημάτων) με το Νέο Λιμάνι Εξωτερικού. Ειδικότερα ο προγραμματισμός περιλαμβάνει:

1) Δύο νέους τερματικούς σταθμούς, από τους οποίους ο ένας θα βρίσκεται στη ζώνη Extra Schengen.
2) Συνδετήριο κρηπίδωμα μεταξύ του Πορθμείου και του Παλαιού Λιμένα και του Λιμένα Εξωτερικού μήκους 372 μ. με χερσαία ζώνη εμβαδού 35.002 μ2.
3) Δακτυλοειδή προβλήτα πλαγιοπρυμνοδέτησης μήκους 198 μ.
4) Εκβάθυνση και διαπλάτυνση του δίαυλου προσέγγισης στην είσοδο του Λιμανιού καθώς και ύφαλος κυματοθραύστη μήκους 680 μ. για την προστασία του ακρωτηρίου του Δρεπάνου από τη διάβρωση λόγω κυματισμού.
5) Λιμενική υποδομή στη μελλοντική κατασκευή του τερματικού σιδηροδρομικού πορθμείου του ΟΣΕ.

Κατά τη Γ’ φάση, η μελέτη της οποίας βρίσκεται στη διαδικασία ολοκλήρωσης, προβλέπεται: Η κατασκευή δύο προβλητών πλαγιοπρυμνοδέτησης, δύο ακόμη δακτυλεοειδών προβλητών, μιας προβλήτας πλοίων Ra-Ra, καθώς και ενός νέου τερματικού σταθμού.Ο κεντρικός σχεδιασμός είναι το Λιμάνι της Ηγουμενίτσας να γίνει σημείο αναφοράς στις διεθνείς μεταφορές.

Δεν υπάρχουν σχόλια: