1.22.2010

Δηλώσεις Μπέζα για το θέμα της ακύρωσης της δημοπράτησης της Γ΄ Φάσης του Λιμένα Ηγουμενίτσας,


Ο πρώην υφυπουργός Οικονομίας και Οικονομικών κ. Αντώνης Μπέζας με αφορμή τη συζήτηση στη Βουλή της επίκαιρης ερώτησης για την ακύρωση της δημοπράτησης της Γ΄Φάσης του Λιμένα Ηγουμενίτσας, έκανε την ακόλουθη δήλωση :

« Ο κ. Μαγκριώτης με την απάντησή του μετατράπηκε σε ελαιοχρωματιστή. Τα έργα που βάφει μπλε, τα σταματάει, και αφού περάσει κάποιος χρόνος (απροσδιόριστα πόσος) και τα ξαναβάψει πράσινα, δηλώνει ότι θα τα επαναδημοπρατήσει.

Το χειρότερο όμως δεν είναι οι πολιτικές σκοπιμότητες που εξυπηρετεί ο κ. Μαγκριώτης και η κυβέρνηση με τη στάση της στο συγκεκριμένο έργο. Ούτε η σύνδεση που επιχείρησε να κάνει με τις πρόσφατες εκλογές στη μονοεδρική Θεσπρωτία...

Το χειρότερο είναι ότι διευθυντικά στελέχη του Υπουργείου Υποδομών εξαναγκάσθηκαν να προχωρήσουν σε τεχνικές αστειότητες προκειμένου να προσφέρουν άλλοθι στην κυβέρνηση για την ακύρωσή του. Είναι οι ίδιοι διευθυντές που σε άλλο έγγραφό τους δηλώνουν -για να κάνουν το χατήρι του κυβερνητικού βουλευτή της Πρέβεζας- ότι η βελτίωση του δρόμου από το κόμβο Καρτερίου μέχρι τον κόμβο Πάργας θα πρέπει να ακυρωθεί για να συμπεριληφθεί η αποκατάσταση της γέφυρας της Δέσπως που βρίσκεται σε απόσταση 30 χλ.

Τα όποια τεχνικά ζητήματα αντιμετωπίζονται στη φάση κατασκευής και δεν αποτελούν λόγο ακύρωσης ενός τόσο μεγάλου έργου. Η δημοπράτηση του δεν έγινε με μια απλή απόφαση που ελήφθη την τελευταία στιγμή πριν τις εκλογές. Απαιτεί μελέτες και εγκρίσεις, δηλαδή ωρίμανση επί μακρόν και μία χρονοβόρα διαδικασία για την ένταξή του σε πρόγραμμα χρηματοδότησης.

Εξάλλου ο τότε Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Σουφλιάς κατά την επίσκεψή το Νοέμβριο του 2009 στη Θεσπρωτία είχε ανακοινώσει ότι η χρηματοδότηση για την Γ’ Φάση των έργων του Νέου Λιμένα είχε εξασφαλιστεί, και ότι οι μελέτες θα ολοκληρωθούν μέχρι το Μάρτιο του 2009 και στη συνέχεια θα γίνει η δημοπράτησή του. Το ωραίο μάλιστα είναι ότι όταν πέρασε ο Μάρτιος, ο ίδιος ο κ. Μαγκριώτης μας εγκαλούσε ότι καθυστερούμε τη δημοπράτηση της Γ΄Φάσης.

Ο ισχυρισμός του Υπουργείου Υποδομών ότι πρέπει πρώτα να ολοκληρωθεί η Β΄Φάση για να δημοπρατηθεί στη συνέχεια η Γ΄Φάση, οδηγεί ευθέως σε απένταξη του έργου από το ΕΣΠΑ, γιατί μετά από μερικά χρόνια δε θα είναι δυνατή η χρηματοδότησή του στο πλαίσιο της Δ΄ Προγραμματικής περιόδου (2007-2013). Αυτός ήταν εξάλλου ο λόγος που ενδιαφερόμουν για την όσο το δυνατόν συντομότερη δημοπράτησή του και επομένως είναι επικίνδυνο για το μέλλον του έργου, το γεγονός ότι ο κ. Μαγκριώτης δεν δεσμεύθηκε για το χρονικό ορίζοντα επαναδημοπράτησής του. Μήπως η απάντηση στη Βουλή ήταν ένα ακόμη επεισόδιο στο χρονικό ενός «προαναγγελθέντος θανάτου»;

Η αλλοπρόσαλλη τακτική της κυβέρνησης πλήττει ανεπανόρθωτα τη Θεσπρωτία. Τα έργα δεν είναι ούτε μπλε, ούτε πράσινα. Τα έργα είναι για τους πολίτες, είναι ένα προστιθέμενο κεφάλαιο που δημιουργούμε για τις επόμενες γενιές. Και είναι απαραίτητα, ιδιαίτερα σε αυτή την κρίσιμη συγκυρία που η χώρα αγωνίζεται να βγει από την οικονομική κρίση.

Δεν διαμαρτύρομαι για να κάνω αντιπολίτευση. Διαμαρτύρομαι, και θα συνεχίσω την προσπάθεια, γιατί δεν μπορεί κάποιοι για λόγους μικροκομματικής σκοπιμότητας να υποτιμούν την νοημοσύνη μας σε ζητήματα για τα οποία έχουμε χρόνια αγωνισθεί όλοι μας ».

Δεν υπάρχουν σχόλια: